1. Wyniki

  2. O badaniu

  3. Platforma

  4. English


Wyniki badania


Reklama online nadal z dwucyfrowym wzrostem


Po trzech kwartałach 2023 roku wydatki na reklamę online utrzymały dotychczasową dynamikę wzrostu, dzięki czemu ich wartość zwiększyła się o 600 mln zł w porównaniu do analogicznego okresu roku wcześniejszego. Tempo rozwojowe wyniosło 12,5%, a całkowita wartość wydatków prawie 5,4 mld zł.

W trzecim kwartale 2023 roku dynamika wzrostu reklamy cyfrowej wyniosła prawie 14%. Oznacza to przyspieszenie tempa rozwojowego w porównaniu do półrocza, w którym zaobserwowano indeks na poziomie 12%. Jest to dobry prognostyk dla wyniku rocznego, gdyż często w ostatnim kwartale reklamodawcy przeznaczają na działania reklamowe znaczną część swoich budżetów. Należy się więc spodziewać, że końcowy wynik powinien ucieszyć uczestników cyfrowego ekosystemu.

Ogólny obraz rynku nie uległ zmianie - dominuje reklama graficzna (obejmująca statyczny display oraz wideo), która pozyskała w badanym okresie 41%, przed komunikacją SEM, stanowiącą prawie jedną trzecią tortu reklamowego online. Prawie wszystkie formaty odnotowały dodatnie wskaźniki wzrostu, poza komunikacją e-mail marketingową, która ponownie zaliczyła kilkuprocentowy spadek.

Biorąc pod uwagę podział branżowy - ranking reklamodawców nie uległ istotnym zmianom. Kolejność na ścisłym podium pozostała taka sama. Niekwestionowanym liderem jest wciąż „handel”. Największe wzrosty odnotowały: „motoryzacja” oraz „farmaceutyki, leki”.