|
Po pierwszym półroczu 2019 roku nakłady na reklamę online wzrosły o 275 mln zł, dzięki czemu ich całkowita wartość osiągnęła 2,4 mld zł. Przełożyło się to na dynamikę rok do roku na poziomie 13%.
W drugim kwartale 2019 roku tempo rozwojowe reklamy cyfrowej osiągnęło dwucyfrowy indeks, dzięki czemu wydatki na ten kanał w całym półroczu wzrosły o 13%. W badanym okresie utrzymały się kluczowe mechanizmy rynkowe, które wpływają na jego obraz. Wysoką dynamikę notuje wciąż komunikacja marketingowa w urządzeniach mobilnych oraz reklama w social media. Na tempo rozwojowe rynku nadal duży wpływ ma wideo online oraz reklama sprzedawana w modelu programmatic.
Ogólny obraz rynku również nie uległ zmianie - dominuje reklama graficzna z prawie połową udziałów tortu reklamowego online, marketing w wyszukiwarkach pozyskuje prawie jedną trzecią, ogłoszenia jedną szóstą, zaś e-mail około 2%. Utrzymała się także dynamika poszczególnych formatów - wszystkie z nich wypracowały dodatnie indeksy, oprócz reklamy e-mail, która wciąż notuje wskaźnik ujemny.
Zmianie nie uległ także udział poszczególnych branż w wydatkach reklamowych online. Ranking sektorów jest prawie identyczny jak w porównywalnym okresie ubiegłego roku. Na miejscu zdecydowanego lidera plasuje się handel. Kolejne miejsca zajmują kolejno: telekomunikacja, motoryzacja, finanse i żywność. Największe wzrosty zanotowały następujące branże: chemia gospodarcza (ponad 40% wzrostu) oraz odzież i dodatki (ponad 30%). Wysokie indeksy (około 20%) osiągnęli także liderzy rankingu: handel, motoryzacja, finanse oraz telekomunikacja.
Dane zbierano do 22 października 2019 r.
|
|